جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

چه چيزي باعث خلق يك آرم خوب مي شود؟

نحوه انتخاب طراح آرم

چه چيزي يك لوگو خوب را مي سازد؟ يك آرم خوب از لحاظ ظاهري متمايز ، مناسب ، عملي ، گرافيكي ، ساده است و يك پيام در نظر گرفته شده را منتقل مي كند.

پنج اصل وجود دارد كه شما بايد پيروي كنيد تا اطمينان حاصل شود كه اينگونه است ...

يك آرم كارآمد (بدون سفارش خاص) است:

  • ساده
  • خاطره انگيز
  • بي موقع
  • همه كاره
  • مناسب
 

طراحي ساده لوگو امكان تشخيص آسان را فراهم مي آورد و به آرم اجازه مي دهد همه كاره و به ياد ماندني باشد. آرم هاي خوب ويژگي منحصر به فرد و بدون برداشتن را دارند.

در حالي كه در اواسط دهه 70 در دانشگاه بود ، يك مدرس مرا با اصل طراحي KISS آشنا كرد . كه ترجمه به اين است: آن را ساده ، احمق نگه داريد. اين يك طراحي بسيار مهم را مورد توجه قرار مي دهد. آرم هاي ساده اغلب به راحتي شناخته مي شوند ، فوق العاده به ياد ماندني و مؤثرترين در انتقال نيازهاي مشتري هستند. يك هويت تصفيه شده و تقطير شده نيز باعث مي شود بيننده را با علامت گذاري به سرعت 70 مايل در ساعت ، روي بسته بندي روي قفسه هاي شلوغ يك فروشگاه يا هر وسيله نقليه ديگري كه براي تبليغات ، بازاريابي و تبليغ استفاده مي شود ، جلب كند. به ياد داشته باشيد ، اساس برندهاي بين المللي بسيار مؤثر براي بزرگترين توليد كننده كفش در جهان ، نوعي گرافيك بسيار ساده گرافيكي است.

2. به ياد ماندني

پيروي از نزديك به اصل سادگي ، آن را به ياد ماندني است. طراحي لوگوي كارآمد بايد به ياد ماندني باشد و اين امر با داشتن يك آرم ساده و در عين حال مناسب انجام مي شود.

ممكن است علاقه مند باشيد نمونه هايي از طرح هاي لوگوي بد را ببينيد.

با كمال تعجب براي بسياري ، موضوع يك آرم از اهميت نسبتاً كمي برخوردار است و حتي مناسب بودن محتوا هميشه نقش مهمي را ايفا نمي كند.

اين بدان معنا نيست كه مناسب بودن نامطلوب است. اين صرفاً نشان مي دهد كه رابطه يك به يك بين يك نماد و آنچه كه از آن سمبل شده است ، غالباً دستيابي به آن غيرممكن است و تحت شرايط خاصي قابل اعتراض است. درنهايت ، به نظر مي رسد تنها وظيفه طراحي لوگوها اين است كه آنها متمايز ، به ياد ماندني و واضح باشند.

3. بي موقع

يك آرم كارآمد بايد بي انتها باشد - يعني پايداري را پشت سر خواهد گذاشت. آيا اين آرم در 10 ، 20 ، 50 سال همچنان موثر خواهد بود؟

روندها را به صنعت مد واگذار كنيد - روندها پيش مي آيند و مي روند ، و هنگامي كه شما در مورد تغيير يك جفت شلوار جين يا خريد لباس جديد صحبت مي كنيد ، خوب است ، اما آنجا كه به هويت برند شما مربوط مي شود ، ماندگاري مهم است. بسته را دنبال نكنيد. ايستادگي كردن

احتمالاً بهترين نمونه از يك آرم بي موقع ، آرم Coca-Cola است ... اگر آن را با لوگوي Pepsi در زير مقايسه كنيد ، مي توانيد ببينيد كه ايجاد يك آرم بي موقع چقدر مي تواند مؤثر باشد. توجه كنيد كه چگونه از سال 1885 آرم كوكا كولا به سختي تغيير كرده است؟ اين طراحي بي موقع است.

4. همه كاره

يك آرم كارآمد بايد بتواند در انواع رسانه ها و برنامه هاي كاربردي كار كند. آرم بايد كاربردي باشد. به همين دليل بايد يك آرم به صورت برداري طراحي شود تا از هر اندازه اي اندازه گيري شود. آرم بايد بتواند هم در قالب هاي افقي و هم عمودي كار كند.

از خودت بپرس؛ اگر يك آرم هنوز موثر باشد:

  • چاپ شده در يك رنگ؟
  • چاپ شده بر روي چيزي به اندازه تمبر پستي؟
  • چاپ شده روي چيزي به اندازه يك بيلبورد؟
  • چاپ به صورت معكوس (به عنوان مثال ، آرم سبك در زمينه تاريك)

يك راه براي ايجاد يك آرم همه كاره اين است كه شروع به طراحي فقط به رنگ سياه و سفيد كنيد. اين امر به فرد اجازه مي دهد تا به جاي ماهيت ذهني رنگ ، بر مفهوم و شكل توجه كند. همچنين بايد هزينه هاي چاپ را به خاطر بسپاريد - هرچه رنگ هاي بيشتر استفاده شوند ، در درازمدت گران تر مي شوند.

من دوست دارم ابتدا به صورت سياه و سفيد كار كنم تا اطمينان حاصل شود كه آرم در ساده ترين شكل آن خوب به نظر مي رسد. رنگ بسيار ذهني و عاطفي است. اين مي تواند از طراحي كلي منحرف شود - مي گويند اگر آرم خود را به رنگ قرمز ديديد ، ممكن است اولين رنگي باشد كه به آن پاسخ مي دهيد و نه تركيب عناصر طراحي. حتي نمي توانم پيشنهادات رنگي را به مشتري ارجاع دهم تا بررسي شود تا وقتي كه روي يك آرم نهايي سياه و سفيد امضا نشده باشند.

~ پاتريك وينفيلد

همچنين بايد خود را با روند چاپ تجاري آشنا كرد تا در مشكلات چاپ ديگر به پايين نرسد. ياد بگيريد كه تفاوت بين سيستم هاي رنگي CMYK ، Pantone و RGB را بدانيد . هنگام طراحي آرم ها ، سيستم رنگ Pantone توصيه مي شود.

5- مناسب

نحوه قرارگيري آرم بايد براي هدف مورد نظر مناسب باشد . به عنوان مثال ، اگر شما در حال طراحي لوگو براي فروشگاه اسباب بازي هاي كودكان هستيد ، مناسب است از طرح و رنگ فونت كودكانه استفاده كنيد. اين امر براي يك موسسه حقوقي چندان مناسب نخواهد بود.

همچنين بيان اين نكته ضروري است كه يك آرم نيازي به نشان دادن آنچه كه يك تجارت به عنوان خدمات مي فروشد يا ارائه نمي دهد ، نيست. يعني آرم هاي اتومبيل نيازي به نشان دادن اتومبيل ندارند ، آرم هاي رايانه اي نيازي به نشان دادن رايانه ندارند. لوگوي هارلي ديويدسون موتور سيكلت نيست و همچنين لوگوي نوكيا تلفن همراه نيست. يك آرم صرفاً براي شناسايي است.

براي شواهد بيشتر در مورد اين ، 50 مارك برتر جهان را بدست آوريد - 94٪ آرم ها توصيفي را كه اين شركت انجام مي دهد را توصيف نمي كنند.

پل رند همچنين در اين زمينه حرفي براي گفتن دارد:

آيا يك آرم بايد توضيحي باشد؟ اين تنها با ارتباط با يك محصول ، خدمات ، تجارت يا شركت است كه يك آرم معناي واقعي را مي گيرد. يك آرم معناي و سودمندي خود را از كيفيت مطلبي كه نماد آن است ، گرفته شده است. اگر يك شركت درجه دوم باشد ، در نهايت آرم به عنوان درجه دوم درك مي شود. احمقانه است كه باور كنيد كه يك آرم بلافاصله قبل از اينكه يك مخاطب به درستي تنظيم شود ، كار خود را انجام مي دهد.

منبع:

http://neginonix.parsiblog.com/Posts/12/%d9%87%d8%b2%d9%8a%d9%86%d9%87+%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a+%d9%84%d9%88%da%af%d9%88+%da%86%d9%82%d8%af%d8%b1+%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.